Vijesti iz Bijelog Polja

Građani su nam na prvom mjestu!

LOŠA ORGANIZACIJA ODGODILA ISPORUKU PELETA PLJEVLJACIMA

LOŠA ORGANIZACIJA ODGODILA ISPORUKU PELETA PLJEVLJACIMA

Za subvencionisani pelet prijavilo se 1.150 domaćinstava,a dobilo ga je 285, tvrde u lokalnoj upravi.


Poslednjih dana temperature vazduha u Pljevljima su izuzetno niske,a građani ovog najsjevernijeg grada još uvjek nijesu dobili subvencionisani pelet koji dijeli lokalna uprava. Naime, subvencionisani pelet je tražilo ove godine oko 1. 150 domaćinstava, a još uvjek nije stigao ni za trećinu korisnika .Za građane je najteže što se tona peleta sada ne može naći u slobodnoj prodaji po cjeni nižoj od 350 eura za tonu.

Do današnjeg dana pelet je isporučen za 285 korisnika dok se očekuju isporuke za ostale korisnike narednih dana, rečeno nam je juče u lokalnoj upravi uz pojašnjenje da je Vlada Crne Gore trebala ranije zabraniti izvoz peleta, da bi peletare vršile njegovu isporuke na vrijeme.

LOŠA ORGANIZACIJA ODGODILA ISPORUKU PELETA PLJEVLJACIMA


Iz Opštine Pljevlja kažu da građani jednu tonu peleta plaćaju po 261 euro, a da drugu tonu dobijaju besplatno. Međutim, sada je problem što su hladnoće stigle, pa je i zagrijavanje prstorija počelo a pelet još nije isporučen. Krivica se ipak ne može uputiti preduzeću “Jasen” jer rok za isporuku ovog bioenergenta još nije okončan.

Preduzeće koje treba da isporuči pelet cjelokupan posao treba da završi do 5. Novembra i očekujemo da taj rok neće biti probijen – ističu iz Opštine Pljeva.


Građani nastavljaju da koriste ugalj.


Milorad Mitrović podsjeća da se ED “Breznica” od prvog dana zalagala za realizaciju ovog projekta i da je sada veoma teško posmatrati da građani trpe zbog nečije nebrige.

Sada je sasvim sigurno da će jedan broj građana odustati od peleta i da će se vratiti da koristi ugalj. U opštinskoj upravi kao da namjerno sabotiraju mjere na jačanju kvaliteta životne sredine – kaže Mitrović i dodaje da su građani bili krenuli u dobrom pravcu ali da je proces prelaska sa uglja na pelet zaustavljen.

Ugalj je znatno jeftiniji i lakše je doći do njega, a pelet je samo nesigurno obećanje – ističe Mitrović.
Pljevljacima nijesu mnogo iznenađeni što pelet kasni i može se slobodno reći da su bili više iznenađeni prethodne dvije godine kada je pelet stigao na vrijeme.


Podsjećamo, Vlada Crne Gore je 2014. Godine, kao kratkoročnu mjeru na poboljšanju kvaliteta životne sredine dala finasijsku pomoć za nabavku peleta.


Takav potez je urađen kako bi građani Pljevalja koristili pelet, a ne ugalj za ogrev. Međutim, nabavka peleta je tada izvršena jako kasno, odnosno u sred zime. Naredne godine desilo se još veće kašnjenje, pa je pelet stigao u proljetnim mjesecima. Tek prije dvije godine pelet je stigao do građana na vrijeme. Tako je bilo i prošle godine, a ove godine došlo je do novog kašnjenja.

Opštinska vlast se ponaša jako nekorektno prema građanima. U junu su predstavnici lokalne vlasti oklijevali da riješe pitanje nabavke peleta kada je dobavljač zatražio da se ugovorena cjena, usled brojnih poskupljenja, uveća. To pitanje je riješeno u julu ali je izgubljeno dragocjeno vrijeme. Potom su u lokalnoj upravi u avgustu otišli na odmore a nisu propratili kako ide dopremanje peleta – naglašava izvršni direktor Ekološkog društva “Breznica” Milorad Mitrović uz pojašnjenje da se sada građani izlažu novom trošku za ogrev i da niko zbog toga neće snositi odgovornost, te da bolesni i djeca ne mogu da borave u hladnim prostorijama i da o tome neko treba da vodi računa.


Izvor: Dan