Vijesti iz Bijelog Polja

Građani su nam na prvom mjestu!

PROJEKAT SPROVEDEN U CILJU PROMOCIJE KREATIVNIH INDUSTRIJA NA TERITORIJI CRNE GORE!

PROJEKAT SPROVEDEN U CILJU PROMOCIJE KREATIVNIH INDUSTRIJA NA TERITORIJI CRNE GORE!

Misija, ciljna grupa i kvalitet kao najznačajniji elementi u borbi da proizvod nadje svoje kupce.

U cilju pružanja pomoći akterima iz sektora kreativnih industrija da postanu vidljivi i prepoznatljivi na lokalnom, regionalnom i državnom nivou. Sproveden je projekat ,,Održive kreativne industrije na sjeveru Crne Gore” koji je kroz promociju i niz komplementarnih aktivnosti želio da korisnici uključeni u projekat ostvare stabilne finansijkse prihode i svoje proizvode predstave široj javnosti.

Sam projekat je trajao godinu dana u okviru kojeg je obuhvaćeno 20 kreativnih radionica (moda, dizajn, domaće rukotvorine, drvene igračke, zanati…). Na završnoj konferenciji diskutovano je o uspješnosti, zadovoljstvu projektom i planovima za naredni period. 

,,Smatram da je ovo jedna pozitivna priča. Kao prvo iznenadjena sam brojem flajera koji smo dobili i moja iskustva su pozitivna. Super da je ovakva priča počela i da je realizovana, jer od nečega se mora početi. Moj predlog bi bio da treba da nastavimo svi zajedno da radimo, jer prije će grupa da dobije pomoć, nego pojedinac”, saopštila je Julija Tvrdisić, jedna od učesnica projekta. 

Kao glavne poteškoće izdvojena su finansijska sredstva, jer su za sve vrste promocije i prodaje potrebna sponzorstva. 

,,Najveći problem kod nas je industrijska proizvodnja iz razloga sto proizvod na kraju dodje na istu cijenu. Sto se tiče projekta, ovo je jedan dobar vid reklame. Predstavljene su naše mogućnosti, jer dosta ljudi nije bilo upoznato sa njima. Multimedial Montenegro se dovoljno založila za nas. Smatram da kupovinom novih tehnologija i usavršavanjem unapređujemo naš rad.

Konkretno, ja sredstva ne tražim, porodično obezbjedjujemo novac, ali svi zajedno treba da radimo na tome” , rekao je Amer Džafić koji se dugi niz godina bavi zlatarstvom i obradom plemenitih metala.

,,Obzirom da imam iskustva u prodaji, mogu vam pomognem i pružim informacije vezane za to”, dodao je Dzafic. 

Ideja za naredni period jeste otvaranje mogućnosti za proširenje na region, jer je veće tržište budućnost.

Nakon godinu dana koliko je sam projekat trajao, na završnoj konferenciji diskutovano je o njegovoj uspješnosti, kao i o planovima i idejama za naredni period.

PROJEKAT SPROVEDEN U CILJU PROMOCIJE KREATIVNIH INDUSTRIJA NA TERITORIJI CRNE GORE!

Koordinator projekta Željko Djukic je istakao, da je u okviru ove aktivnosti obuhvaćeno 20 aktera Iz sektora kreativnih industrija. Kreran je I web sajt kreativnimarket.me na kome su svi akteri uključeni u projekat predstavljeni kroz s fotografije i kraće reportaže što je u mnogome pomoglo da mediji pokažu nikad veće interesovanje. Takodje je kazao da je neadekvatna promocija glavni problem, a sve više mladih živi od svoje kreacije.

Učesnici projekta su sa druge strane istakli da je ovo bila jedna pozitivna priča i da su iskustva  bila od velikog značaja iz razloga sto su bili u prilici da predstave svoje mogućnosti. Sama tema je bila lijepa i drugačija od trenutne loše situacije, istakla je jedna od prisutnih. Zaključuju da je odradjena dobra promocija, a do njih samih je kako će to iskoristiti, jer svaki kupac nadje proizvod ako se dobro plasira.

Kao glavne poteškoće, izdvojena su finasijska sredstva. Kao rješenje je predložen zajednički rad jer tim lakše može doći do sredstava nego pojedinac. Ideja za naredni period jeste otvaranje mogućnosti za proširenje na region jer je veće tržište budućnost!

Na samom kraju Đukić je rekao: ,, NVO MMNE će i dalje biti na raspolaganju za sve informacije i pomoć. Svakako su u opticaju i novi projekti kao sto je Mikro centar kreativna industrija” koji čeka na svoju realizaciju. 

Đukić je napomenuo da su korisnici uključeni u projekat dobilii po 200 primjeraka štampanih kataloga. Koji će im koristiti za da distirbuciju sa ciljem da se pojedinci detaljinije upoznaju sa ponudom korisnika projekta.