Vijesti iz Bijelog Polja

Građani su nam na prvom mjestu!

INSPEKCIJA UTVRDILA U OŠ „VLADISLAV RAJKO KORAĆ “: ČUDO NEVIĐENO – ŠKOLA BEZ JEDINICA

INSPEKCIJA UTVRDILA U OŠ „VLADISLAV RAJKO KORAĆ “: ČUDO NEVIĐENO – ŠKOLA BEZ JEDINICA

U OŠ “Vladislav Rajko Korać” u Beranama “nijedan učenik od četvrtog do devetog razreda nema nijednu negativnu ocjenu ni iz jednog nastavnog predmeta”, konstatovano je u izvještaju o izvršenom inspekcijskom nadzoru u pomenutoj školi 10. maja 2024. godine, u koji je “Dan” imao uvid.

Inspekcijska kontrola uslijedila je po prijavi Prosvjetnoj inspekciji, kojom je traženo da se provjeri koliko učenika ima negativne ocjene i zbog čega se ne održavaju časovi dopunske nastave u OŠ “Vladislav Rajko Korać” i OŠ “Vukašin Radunović” u Beranama.

Inspektor Nijaz Mujević je konstatovao da u OŠ “Vladislav Rajko Korać” u Štitarima, opština Berane, nema osnova za preduzimanje upravnih mjera i radnji u vezi sa dopunskom nastavom, jer se ona uredno održava, prema utvrđenom rasporedu.

Za razliku od škole u Štitarima, u OŠ “Vukašin Radunović” đaci imaju i negativne ocjene, ali se u toj ustanovi ne održava dopunska nastava u skladu sa rasporedom.

Crnogorski učenici su na posljednjem međunarodnom PISA testiranju, čiji su rezultati objavljeni u decembru 2023. godine, ostvarili gore rezultate nego na prethodnom, a Crna Gora se našla na začelju tabele. Prema rezultatima, crnogorski petnaestogodišnjaci su osvojili 54. i 56. mjesto na testu iz matematike i čitanja, a 62. iz oblasti nauke.

– Crna Gora, na testiranju iz matematike na 54. mjestu, sa 406 bodova. Kada uporedimo sa regionom, imamo bolji prosjek od Sjeverne Makedonije, Albanije i Kosova, koji su na 60, 67. i 74. mjestu. Bolji od nas su Slovenija, koja je iznad OECD prosjeka na 19. Mjestu, kao i Hrvatska i Srbija koje su na 36. i 42. Mjestu. Crna Gora je iz čitanja na 56. mjestu sa 405 bodova, a iza nje Sjeverna Makedonija, Albanija i Kosovo koje su na 71, 72. i 77. Mjestu, dok su bolje Hrvatska, Slovenija i Srbija koje su na 26, 33. i 40. mjestu. Iz oblasti nauke, Crna Gora sa 403 poena na 62. mjestu, čime se i u toj oblasti bolje plasirala od Sjeverne Makedonije, Albanije i Kosova, a lošije od Slovenije, Hrvatske i Srbije koje su na 14, 31. i 41. Mjestu, kazao je direktor Ispitnog centra Miloš Trivić na konferenciji za novinare kada su sa predstavnicima Ministarstva saopštili rezultate PISA testiranja.

Nezadovoljni roditelji u OŠ “Vukašin Radunović”

Roditelji učenika u OŠ “Vukašin Radunović” u Beranama, gdje manje od 10 odsto učenika ima jednu ili više jedinica, očigledno nezadovoljni situacijom u odnosu na školu u Štitarima, gdje svi imaju prelazne ocjene, kazali su za “Dan” da pozivaju ministarku prosvjete Anđelu Jakšić Stojanović da se upozna sa izvještajem inspektora.

INSPEKCIJA UTVRDILA U OŠ „VLADISLAV RAJKO KORAĆ “: ČUDO NEVIĐENO – ŠKOLA BEZ JEDINICA

– Uvidom u MEIS aplikaciju da je u trećem klasifikacionom periodu za školsku 2023/2024. godinu, odnosi se na brojčano ocjenjivanje učenika, a kojih u odnosnoj ustanovi ima ukupno 431 učenik, da je nedovoljan uspjeh postiglo 33 učenika (sa jednom negativnom ocjenom 14 učenika, sa dvije negativne ocjene 11 učenika, sa tri negativne ocjene šest učenika i sa četiri i više negativnih ocjena tri učenika), navodi se u izvještaju prosvjetnog inspektora, koji je nadzor izvršio 10. Maja 2024. Godine.

Prosvjetni inspektor dalje navodi da je godišnjim planom rada škole uvrštena dopunska nastava, te “da se ista ne održava u potpunosti u skladu sa utvrđenim rasporedom realizacije dopunske nastave”.

Državni sekretar u Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija Dragan Bojović ocijenio je da su ovi rezultati crveni alarm za crnogorsko obrazovanje, te da je jasno da treba preduzeti reforme koje će ići u pravcu poboljšanja sistema obrazovanja.

Bojović je najavio da će ministarka Anđela Jakšić Stojanović pokrenuti inicijativu da se uvede NTC sistem učenja, koji podrazumijeva povećanje motornih i kognitivnih sposobnosti djece i koji je u regionu već dao rezultate.

Najvećim međunarodnim istraživanjem u oblasti obrazovanja PISA, u kojem je u ciklusu za 2022. godinu učestvovalo oko 690 hiljada petnaestogodišnjaka iz 81 zemlje, u Crnoj Gori su obuhvaćena 5.793 učenika iz 63 škole, odnosno 93 odsto ukupne populacije ovog uzrasta, saopšteno je iz Ispitnog centra. Učenici su radili test iz matematike, čitanja i nauke i tom prilikom odgovarali na pitanja iz upitnika o sebi, učenju u školi i van nje, o svojim osjećanjima i stavovima, kao i nastavi tokom zatvaranja škola usljed pandemije virusa kovid-19, a testiranje je sprovedeno na kompjuteru.

Ministarka Jakšić Stojanović je nedavno u Skupštini Crne Gore kazala da je neophodna reforma obrazovanja i da su “uočeni neujednačeni kriterijumi ocjenjivanja, kao i ogroman dizbalans između uspjeha na kraju školske godine i rezultata na eksternim, PISA i drugim međunarodnim testiranjima”.

Prema riječima Jakšić Stojanović, znanja koja učenici stiču su nefunkcionalna i kao takva neprimjenjiva u realnom kontekstu.

– Fokus je na ocjenama, a ne na znanju, što prati i neopravdano veliki broj dobitnika diploma “Luča”, navela je Jakšić Stojanović.

Izvor: Dan